Första försöket

2009-10-13 @ 19:01:56

Imorse ramlade pennorna in genom dörrinkastet. Så nu har jag äntligen kunnat testa dom! Det var inte det enklaste att lägga skuggorna på rätt ställe, men det är nog sånt man lär sig efter hand.
Jag köpte ett slags baskit. Funkar jättebra! Men det fattas dock några färger tycker jag. Det fanns inte någon riktigt bra hudton, och så vill jag gärna ha fler bruna och jordnära nyanser.

Jag började med att skissa med blyerts och fyllde sen i konturerna med en svart tunn penna (som följde med i baskitet) Sen var det bara att börja fylla i och tardaaaa:



Märkte att det inte var det lättaste att få till ett snyggt ansikte och händer! Så det är nåt jag måste träna på, men gud så roligt det är att måla! =)


Kommentarer
Postat av: Sara

Ojoj, vad duktig du är bigsis, naturbegåvning!

2009-10-13 @ 20:09:43
URL: http://ssaragustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback